نوشته شده توسط : newmiiind

درد بیضه بعد از رابطه جنسی یکی از شرایطی است که برخی از مردان آن را تجربه می‌کنند. به طور کلی این ناحیه در مردان بسیار حساس است. اما در حین برقراری رابطه جنسی، گاهی به دلیل تحریک و برانگیختگی، حساسیت این ناحیه بیشتر نیز شده و سلامت جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی عملکرد آنان را دچار مشکل کرده و حتی گاهی نشان دهنده مشکلات جدی‌تری در آنان است. به همین دلیل حتما باید این موضوع را پیگیری کرده و آن را برطرف نمایند. بی توجهی به این مساله رابطه جنسی را برای آنان تبدیل به تجربه‌ای درناک می‌کند. برای غلبه بر این مشکل مردان می‌توانند هم از اورولوژیست و هم مشاوره جنسی کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

 

منبع:   درد بیضه بعد از رابطه جنسی

درد بیضه بعد از رابطه جنسی

برای پیدا کردن علت دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی و حتی درمان آن باید در ابتدا به شدت و حتی مدت زمان بروز آن نیز توجه داشت. در واقع برخی از مردان بعد از گذشت مدتی از زندگی جنسی خود چنین مشکلی را تجربه می‌کنند؛ با اینکه مشکل جسمانی خاصی نیز نداشته اند. البته همیشه دلیل این حالت، مسائل جسمانی نیست. گاهی به دلیل اضطراب جنسی، مردان درد در نواحی مختلف از جمله بیضه را تجربه می‌کنند. اما به طور کلی بهتر است بعد از اطلاع از نشانه های درد بیضه بعد از رابطه جنسی، حتما از لحاظ روانی و هم جسمانی این مشکل را پیگیری کنید.

علت درد بیضه بعد از رابطه جنسی

 

برای درد بیضه بعد از رابطه جنسی ، دلایل مختلفی وجود دارد. در واقع مشکلات روانی و یا حتی اختلالات جسمانی، فرد را در عملکرد جنسی دچار مشکل می‌کند. البته گاهی این درد تنها به رابطه جنسی محدود نشده و در شرایط دیگر نیز وجود دارد. در این قسمت به بررسی این علل می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با نقاط تحریک پذیر مردان کلیک کنید.

◀به ارگاسم نرسیدن

یکی از اصلی ترین دلایل دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی، به ارگاسم نرسیدن مردان است. مردانی که اندازه کافی تحریک می‌شوند؛ اما انزال و یا ارگاسم را تجربه نمی‌کنند؛ دچار این درد می‌شوند. در واقع به دلیل تجمع اسپرم ها در این ناحیه، فرد در ناحیه بیضه دچار درد می‌شود.

◀ابتلا به سرطان بیضه

برخی از مردان به سرطان بیضه مبتلا هستند؛ اما به دلیل اطلاع نداشتن از این موضوع، دردبیضه در رابطه‌جنسی را غیرطبیعی می‌دانند. البته همیشه درد در این ناحیه به معنای ابتلا به سرطان نیست. اما به طور کلی بهتر است افراد به طور مرتب سلامت این ناحیه را مورد بررسی قرار دهند.

◀پیچ خوردگی بیضه

در برخی موارد بیضه به دلیل ضربه پیچ خورده و جریان خون در آن قطع می‌شود. به همین دلیل بافت آسیب می‌بیند و افراد درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. این مشکل بیشتر در پسران 10 تا 20 ساله رخ می‌دهد.

◀مسائل روانی

فشارهای روانی و استرس و اضطراب، علاوه بر اینکه منجر به درد و مشکلاتی در ناحیه معده و روده می‌شود؛ زمینه ساز درد بیضه بعد از رابطه جنسی نیز هست. این فشار روانی باعث می‌شود تا مردان یا به ارگاسم نرسند و یا عملکرد خوبی در رابطه جنسی نداشته باشند.

◀فتق در کشاله ران مردان

فتق کشاله ران، در واقع همان فتق شکمی است؛ اما منجر به بروز برآمدگی در کشاله ران می‌شود که بیضه ها فشار می‌آورد. در این شرایط اگر افراد قادر به برقراری رابطه جنسی با همسر خود باشند؛ درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند.

◀سایر دلایل

در مورد درد بیضه در رابطه جنسی ، نباید سایر دلایل را دست کم گرفت. عفونت بیضه ها، التهاب، سنگ کلیه، وازکتومی، تومور، عوارض جانبی مصرف داروهای دیگر، التهاب پروستات و… همگی منجر به ایجاد درد در این ناحیه می‌شوند. از طرفی حتی مکان دقیق این درد این اهمیت دارد. برای اطلاع از اهمیت شناخت بدن همسر کلیک کنید.

◀دلیل درد بیضه راست

در بیشتر موار در در بیضه سمت راست مردان به دلیل هیدروسل، نوروپاتی، سنگ کلیه سمت راست و واریکوسل است. اما این دلایل می‌توانند در مورد بیضه چپ نیز ایجاد شوند.

◀دلیل درد بیضه چپ

همچنین دلایلی مانند آسیب و جراحت به بیضه سمت چپ، واریکوسل  و هیدروسل در این ناحیه، پیچ خوردگی و… نیز سلامت بیضه سمت چپ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نشانه های درد بیضه در رابطه جنسی

اگر مرد در مورد دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی با همسر خود صحبتی نکرد؛ با تشخیص نشانه هایی در او می‌توان متوجه چنین چیزی شد. در واقع در چنین شرایطی، مردان دیگر کمتر مایل به برقراری رابطه جنسی هستند. همچنین حتی ممکن است که در مایع منی و یا ادرار آنان خون مشاهده شود. از طرفی این ناحیه برای آنان بسیار حساس شده و نمی‌توان به راحتی آن را لمس کرد. در صورت مشاهده این نشانه ها باید از مردان خواست تا حتما از متخصص کمک بگیرند.

تشخیص درد بیضه بعد از رابطه جنسی

تشخیص درد بیضه در رابطه جنسی، به عهده متخصص اورولوژیست است. پزشک در ابتدا مردان را معاینه فیزیکی کرده و در قدم بعدی با استفاده از آزمایش های مختلف، تشخیص گذاری دقیق می‌کند. برخی از آزمایش ها و روش هایی که در این حین انجام می‌شود؛ شامل سونوگرافی، آزمایش ادرار، کشت ادرار و بررسی ترشحات پروستات است که با استفاده از معاینه مقعدی انجام می‌شود.

برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

پیامدهای ناشی از درد بیضه در رابطه جنسی

اگر دردبیضه بعد از رابطه‌جنسی برای مدت زمان طولانی ادامه یابد و افراد برای درمان آن کاری انجام ندهند؛ این درد دائمی شده و همچنین به طور کلی سلامت مردان را به خطر می‌اندازد. این موضوع باروری و عملکرد جنسی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو پیگیری آن بسیار حائز اهمیت است.

درمان درد بیضه بعد از رابطه جنسی

فراموش نکنید که حذف رابطه جنسی، درمان درد بیضه بعد از رابطه جنسی نیست. در واقع با اینکار صورت مسئله را پاک می‌کنید؛ چرا که دلیل این درد اصلا رابطه جنسی نیست. به همین دلیل بهتر است در این زمینه حتما از متخصص کمک گرفته و دارودرمانی و روان درمانی را به طور همزمان انجام دهید. همانطور که گفته شد؛ گاهی دلیل این درد فشار عصبی است که تنها با کمک روانشناس برطرف می‌شود. همچنین در این حین از داروهای که در این زمینه تجویز می‌شوند نیز استفاده کنید.

پیشگیری از درد بیضه در رابطه جنسی

 

نمی‌توان از تمام مشکلات و بیماری ها در این زمینه پیشگیری نمود. اما به طور کلی زمانی که افراد نکاتی را رعایت کنند؛ کمتر احتمال دارد که درد بیضه بعد از رابطه جنسی را تجربه نمایند. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط رابطه دهانی کلیک کنید.

پوشیدن محافظ و لباس مخصوص در صورت انجام یک ورزش خاص

استفاده از کاندوم و پوزیشن های جنسی مناسب

معاینه بیضه ها به صورت مرتب

تخلیه کامل مثانه برای جلوگیری از عفونت ادراری

سخن پایانی

به طور کلی به دلیل حساسیت این ناحیه در مردان و نقش آنها در باروری و سلامت جنسی، بسیار مهم است که آنان نکات گفته شده را رعایت کرده و همچنین در صورت درد بیضه بعد از رابطه جنسی، حتما این موضوع را پیگیری کنند. از طرفی در حین رابطه جنسی از روش های نامناسب استفاده نکرده در این مورد حتما از مشاور جنسی کمک بگیرند. فراموش نکنید که برای درمان این مشکل استفاده از روش های دارودرمانی و روان درمانی در کنار یکدیگر اثربخش هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترغیب مردان به ازدواج به معنی اجبار و فشار آوردن به آنان برای ازدواج نیست. در واقع با شروع یک رابطه عاطفی معمولا دو نفر به یکدیگر وابسته و علاقمند می‌شوند. اما هدف آنان هنوز از ادامه رابطه مشخص نیست. حتی شاید خود مردان نیز قصد ازدواج داشته باشند؛ اما به دلیل ترس و یا دلایل دیگر در این مورد پا پیش نگذرانند. به همین دلیل باید با توجه به شرایط رفتار کرده و قبل از هر اقدامی به خوبی فکر کرد. از طرفی هیچکس را نمی‌توان مجبور به ازدواج کرد و یا هیچ فرمولی برای ترغیب کردن مردان به ازدواج وجود ندارد. از همین رو بهتر است زنان در این زمینه کمی صبوری کرده و همچنین احساسات خود را کنترل نمایند. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راضی شدن پسر به ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترغیب مردان به ازدواج

ترغیب مردان به ازدواج

فراموش نکنید که ازدواج یک تصمیم دو طرفه است. نمی‌توان دیگری را مجبور کرد. در این شرایط حتی اگر طرف مقابل تن به ازدواج نیز بدهد؛ بعد از مدتی از تصمیم خود پشیمان شده و رابطه را به پایان می‌رساند. البته راه هایی برای ترغیب مردان به ازدواج وجود دارد اما بهتر است زنان بسیار محتاطانه از آنان استفاده نمایند.

به طور کلی بهترین راه این است که افراد به صورت صادقانه در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و از همان اوایل رابطه هدف خود را مشخص نمایند. این موضوع به دلیل مسئولیت و تعهد کمی برای مردان ترسناک بوده و معمولا بیشتر آنها تمایلی برای جدی کردن رابطه ندارند. اما آنان نیز تحت شرایطی به ازدواج تمایل پیدا کرده و حتی پیش قدم می‌شوند. برای آشنایی با نشانه های پسر دخترباز کلیک کنید.

راه های ترغیب مردان به ازدواج

 

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد؛ روش های مختلفی برای ترغیب مردان به ازدواج وجود دارد. در واقع با رفتار کردن به این شکل می‌توان طرف مقابل را مجاب کرد که برای ازدواج آماده بوده و همچنین منتظر واکنش او نیز هستید. در این قسمت به توضیح این راهکارها می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های پیش قدم شدن زن برای رابطه کلیک کنید.

✨پیداکردن نقاط مشترک با او

در ابتدا بهتر است به دنبال نقاط مشترک او با خودتان باشید و یا حتی این موارد را به او نشان دهید. تفاهم یکی از اصل های مهم ازدواج بوده که می‌توانید آن را پیدا کرده و حتی به طرف مقابل خود نیز نشان دهید. این شباهت می‌تواند از سلیقه و نظر در مورد عوامل محیطی تا رفتارها و اخلاق باشد. به طور کلی شباهت و یا هم نظری دو طرف برای شروع زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است.

✨وقت گذرانی با یکدیگر

یکی دیگر از راه های ترغیب مردان به ازدواج، وقت گذرانی با آنان است. به طور کلی برای شروع یک رابطه جدی باید وقت گذاشت. بسیاری از دختران همواره توقع دارند که طرف مقابل تلاش کرده و آنان را بشناسد؛ اما این کاملا دوطرفه است.

✨اعتماد به نفس دادن به او

از طرفی اعتماد به نفس دادن به آنها نیز نقش مهمی در ترغیب مردان به ازدواج بازی می‌کند. در واقع وقتی مردان متوجه شوند که شما به آنها علاقه دارید و همچنین از آنها حمایت می‌کنید و برای آنها مهم هستید؛ بیشتر مایل می‌شوند تا با شما ازدواج کنند. آنان به حس قدرت از سوی شما نیاز داشته و باید این ویژگی را در آنان تقویت کنید.

✨ترغیب مردان به ازدواج با حمایت و پشتیبانی

به طور کلی همه افراد به حمایت و پشتیبانی از طرف همسر خود نیاز دارند. وقتی مردان این موضوع را در همسر خود مشاهده کنند؛ ترغیب به ازدواج شده و به این موضوع پی می‌برند که در مواقع سختی تنها نیستند. برای ترغیب مردان به ازدواج بهتر است از آنان پشتیبانی کرده و در مواقع سختی در کنار آنان باشید.

✨وجه به خط قرمزهای رابطه

مردان معمولا بر خط قرمزهای خود در رابطه بسیار حساس هستند. به همین دلیل باید به آنان احترا گذاشت و حد و حدود را رعایت کرد. فراموش نکنید که این موضوع دوطرفه است و طرف مقابل نیز باید به خط قرمزهای شما احترام بگذارد. به همین دلیل برای ترغیب مردان به ازدواج از این موارد اطلاع پیدا کرده و در مورد آنها محتاط باشید.

✨اهمیت دادن به خود

بسیاری از دختران در مسیر ترغیب مردان به ازدواج، به طور کلی خود را فراموش کرده و تنها به طرف مقابل خود اهمیت می‌دهند. اما این موضوع درست نیست. بلکه حتی برای مردان هم جذاب محسوب نمی‌شود. به همین دلیل باید به علایق و مسائل خود نیز فکر کرده و به خودتان برسید.

✨ ترغیب مردان به ازدواج با استقلال مالی

یکی دیگر از راه های ترغیب مردان به ازدواج،  داشتن استقلال مالی است. با اینکه برخی از مردان به کارکردن زنان مخالفت می‌کنند؛ اما از طرفی اگر به صورت مداوم از آنها درخواست پول نمایید؛ از شما دلزده شده دیگر تمایلی به ادامه رابطه نخواهند داشت.

✨صحبت کردن در مورد آینده

بهترین راه و شاید آسان ترین راه برای ترغیب مردان به ازدواج ، صحبت کردن در مورد آینده است. در واقع وقتی افراد در ابتدای رابطه به صورت شفاف در این مورد صحبت کرده و هدف خود را از شروع رابطه مشخص نمایند؛ این موضوع راحت تر می‌شود.

✨وقت گذرانی با دوستان متاهل تان

در برخی موارد این اطرافیان هستند که در مورد ترغیب مردان به ازدواج نقش دارند. وقتی مردان شاهد ازدواج و زندگی متاهلی موفق دوستان و آشنایان خود هستند؛ بیشتر به ازدواج تمایل پیدا کرده و تمایل دارند تا همدمی برای خود پیدا کنند.

✨گزینه های دیگر خود را رد نکنید

برخی از دختران به قدری بر یک تمرکز کرده و همه انرژی و وقت خود را برای آدم اشتباه صرف می‌کنند که گزینه های دیگر خود را نیز برای ازدواج از دست می‌دهند. البته این به معنی خیانت کردن نیست. اما بعد از مدتی تلاش کردن اگر متوجه شدید که طرف مقابل هدف مشترکی با شما ندارد؛ بهتر است دیگر ادامه ندهید.

فواید ترغیب مردان به ازدواج

ترغیب مردان به ازدواج فوایدی نیز دارد. در واقع وقتی مردان هدف مشخصی از ادامه رابطه داشته باشند؛ می‌توانند انتخاب های بهتری داشته و همچنین عملکرد درستی در رابطه داشته باشند. به همین دلیل باید در این مورد آنها را تشویق نمود و از فواید ازدواج و زندگی مشترک با آنان صحبت کرد.

نباید های ترغیب مردان به ازدواج

 

در برخی موارد افراد برای ترغیب مردان به ازدواج کارهای اشتباهی انجام داده که شرایط را بدتر می‌کند. و یا حتی در انجام برخی از روش های درست نیز زیاده روی می‌کنند. برای مثال تلاش برا بی نقص نشان دادن خود و یا حتی به دوش کشیدن تمام بارعاطفی رابطه، همگی در این مورد موثر هستند. در این زمینه بهتر است افراد به یک مشاور زوج مراجعه کرده و از او کمک بگیرند.

سخن پایانی

فراموش نکنید در زمینه ترغیب مردان به ازدواج، هیچ راهکار قطعی وجود ندارد. تاثیر تمام این مواردی که ذکر شد به ویژگی های شخصیتی طرفین و همچنین شرایط رابطه دارد. بهتر است در این مورد کاملا صادق بوده و از روش های نادرست استفاده نکنید. همچنین حتما از یک مشاور نیز کمک گرفته و با او مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راضی شدن مردان به ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

ترک هروئین از سخت ترین انواع ترک محسوب می‌شود. چراکه هروئین آسیب های زیادی به بدن وارد می‌کند و بر روی بخش پاداش دهی مغز تاثیر شدید می‌گذارد. ترک این ماده با عوارض جانبی زیادی همراه است. اگر این فرایند زودتر آغاز شود؛ این پیامدها به حداقل رسیده و افراد راحت تر می‌توانند مصرف این ماده را قطع نمایند. همچنین روش های مختلفی برای ترک این مخدر وجود دارد که افراد باید با توجه به شرایط خود آن‌ها را انتخاب کنند. از طرفی کمک گرفتن از متخصص و مشورت کردن با او در این زمینه نیز بسیار مهم است. چرا که شروع فرایند ترک به صورت ناگهانی و خودسرانه عوارض جانبی بدتری برای افراد ایجاد می‌کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک هروئین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترک هروئین با 7 روش قطعی

ترک هروئین

هروئین یک مخدر اعتیاد آور است که از مورفین و بذر خشخاش تولید می‌شود. این ماده به شکل های مختلفی وجود داشته و به روش های متفاوتی مصرف می‌شود. از طرفی این ماده قطعا اعتیاد آور بوده و مصرف آن با مشکلات زیادی همراه است. از آنجایی که استفاده از روش های ترک اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ افراد باید ترک هروئین را به صورت کاملا اصولی انجام دهند. گاهی برخی از افراد و یا حتی رسانه ها روش هایی را پیشنهاد می‌کنند که نه تنها موثر نبوده بلکه خطرات زیادی را نیز برای افراد ایجاد می‌کند. در این مقاله به بررسی موضوع ترک این ماده از جوانب مختلف می‌پردازیم.

نشانه های ترک هروئین

 

قطعا فرایند ترک هروئین با بروز نشانه هایی در افراد همراه است. وقتی فرایند ترک اعتیاد آغاز می‌شود افراد علائم جسمانی و روانی مختلفی را از خود بروز می‌دهند. البته شدت این علائم و یا حتی بروز برخی از آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی برخی از این نشانه ها در میان همه انواع مواد مخدر یکسان بوده و در همه افراد بروز می‌کنند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

اختلال در خواب

تحریک پذیری

تعریق

استرس و اضطراب

دردهای عضلانی

افسردگی و حملات پانیک

بی قراری

نوسان خلق

اختلال در حافظه

در صورتی که این علائم به مرور شدیدتر شده و یا برای مدت زمان طولانی ماندگار شدند؛ فرد باید حتما در این مورد به متخصص مراجعه کند.

عوارض جانبی ترک هروئین و بعد از آن

مصرف مواد مخدر عوارض جانبی زیادی برای افراد به همراه دارد که حتی بعد از ترک نیز برطرف نمی‌شوند. در واقع حتی بعد از اتمام فرایند ترک اعتیاد، افراد همچنان با مشکلاتی روبرو بوده و نشانه هایی از اعتیاد را دارند. این عوارض در بیشتر موارد کوتاه بوده و بعد از مدتی برطرف می‌شوند. اما گاهی تا پایان عمر با فرد همراه هستند. مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی عروقی، بروز مشکلاتی در ارگان های کبد و کلیه، تغییر رنگ پوست، از بین رفتن سلامت دهان و دندان ها و… همگی از عوارض جانی اعتیاد هستند که حتی بعد از ترک هروئین نیز وجود دارند. البته این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد که به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با تست اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

مدت زمان ترک هروئین

نمی‌توان برای ترک هروئین مدت زمان مشخصی را تعیین کرد. معمولا دوران سم زدایی ترک هروئین بیشترین فشار را به فرد وارد کرده و تا تقریبا یک هفته بعد از ترک ادامه دارد. تقریبا 6 ساعت بعد از آخرین مصرف هروئین نشانه های ترک ظاهر شده و در روزهای دوم تا پنجم به اوج خود می‌رسند. همچنین تقریبا بعد از یک هفته شدت علائم کمتر شده و افراد درد و مشکلات کمتری را تجربه می‌کنند.

عوامل موثر بر ترک هروئین

همانطور که به آن اشاره شد؛ عوامل مختلفی بر ترک هروئین تاثیر دارند. در واقع این موارد هستند که تعیین کننده مدت زمان و همچنین شدت نشانه های ترک می‌باشند. مدت زمان مصرف، دوز مصرفی، روش استفاده از این ماده، ابتلا به بیماری های زمینه ای و یا حتی سلامت روان فرد، همگی در طول درمان موثر هستند. بهتر است افراد این موارد را با متخصص در میان گذاشته و در این مورد صادق باشند.

روش های مختلف ترک هروئین

 

خوشبختانه روش های مختلفی برای ترک هروئین وجود دارند که افراد می‌توانند آنها را انتخاب کنند. البته در ابتدا باید فرد این موضوع را پذیرفته و برای شروع فرایند ترک اعتیاد مشتاق باشد. در غیر اینصورت این فرایند را نیمه کاره رها کرده و مصرف را آغاز می‌کند. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم.

◀ترک در خانه

برخی از افراد به دلیل شرایطی که دارند خانه را برای ترک اعتیاد انتخاب کرده  و از حضور در کلینیک های ترک اعتیاد امتناع می‌کنند. در این روش افراد حتما باید زیر نظر یک پزشک و روانشناس بوده و به صورت مداوم معاینات لازم را انجام دهند. همچنین همکاری خانواده نیز در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

◀ترک هروئین با کمک متادون

روش دیگری که برای ترک هروئین استفاده می‌شود ترک با متادون است. در این روش افراد به تدریج از قرص های متادون استفاده کرده و دوز مصرفی هروئینی را کاهش می‌دهند. البته از آنجایی که خود متادون یک ماده مخدر است؛ استفاده از این روش، ممکن است به وابستگی جدیدی منجر گردد. برای اطلاع از عوارض جانبی مصرف همزمان هروئین و متادون کلیک کنید.

◀سم زدایی

اگر فرد هر روشی را برای ترک هروئین انتخاب کند؛ در نهایت باید دوران سم زدایی را پشت سر بگذارد. انجام مراقبت های بدنی و روانی در این دوران بسیار مهم است. بهتر است افراد حتما در این دوران از متخصص کمک بگیرند.

◀دارودرمانی برای ترک هروئین

داروهای مختلفی برای فرایند ترک هروئین وجود دارد. اما بهتر است افراد در این مورد خودسرانه عمل نکرده و حتما با پزشک خود مشورت کنند. بسیاری از دارو ها با هروئین تداخل داشته و یا اصلا برای فرایند ترک مناسب نیستند. به همین دلیل باید با متخصص مشورت کرد.

◀روان درمانی

استفاده از خدمات روانشناختی در دوران ترک هروئین می‌تواند بسیار موثر بوده و می‌تواند انگیزه ای برای افراد ایجاد کند. روان درمانی شامل طیف وسیعی از از روش ها شده که روانشناس باید با توجه به شرایط فرد بیمار از آنها استفاده کند.

◀گروه درمانی

شرکت در گروه درمانی یکی از بهترین و موثرترین روش های ترک هروئین است. در جلسات گروه درمانی افرادی که شرایط مشابهی دارند در یک مکان جمع شده و تجربیات خود را با یکدیگر درمان می‌گذارند.

◀طب سنتی

برخی از افراد معتقدند که طب سنتی نیز می‌تواند در مورد ترک هروپین بسیار موثر عمل کند. اما استفاده از ترفند های درمانی این روش، در کنار روش های تخصصی تر، بهتر عمل می‌کنند. در واقع می‌توان گفت استفاده از این روش به تنهایی تاثیری ندارد.

سخن پایانی

ترک هروئین فرایند ساده ای نیست. از آنجایی که خود این ماده بسیار خطرناک است؛ درمان و ترک آن نیز با مشکلات زیادی همراه می‌شود. پس بهتر است افراد در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کرده و از متخصصین مربوطه کمک بگیرند. از طرفی خانواده و اطرافیان نیز به فرد کمک کرده و شرایط درمان را برای او مهیا کنند. ترک هروئین در این شرایط با کیفیت بهتری همراه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک هروئین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

پوشش والدین در حضور فرزندان باید به شیوه اصولی و مناسب باشد. اما منظور از شیوه اصولی و مناسب چیست؟ پدر و مادر در حضور فرزندان چگونه باید لباس بپوشند؟ خانواده به عنوان رکن اصلی زندگی، وظیفه دارند تا فرزندان خود را تربیت کنند و مهارت های زندگی را به آنها آموزش دهند. برخی از این آموزش ها به شیوه الگوبرداری است که کودک از والدین برداشت می‌کند. بنابراین به عنوان پدر و مادر باید بر رفتار خود بسیار دقت داشته باشید تا چیزهای مهمی را به فرزند خود آموزش دهید.

تربیت جنسی و اخلاق جنسی شاید یکی از سخت ترین روش های تربیتی فرزندان باشد. به همین جهت لازم است که تربیت اصولی برای فرزند خود در نظر بگیرید تا در زمینه جنسی بهترین روش را استفاده کنید. پوشش والدین در حضور فرزندان نیز نیازمند تربیت مناسب است. به همین جهت اگر در زمینه تربیت جنسی فرزند با مشکل روبرو هستید، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوه کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشش والدین در حضور فرزندان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  پوشش والدین در حضور فرزندان

پوشش والدین در حضور فرزندان

 

از نظر شما پوشش والدین در حضور فرزندان چگونه باید باشد؟ معمولا پدر و مادر ها تصور می‌کنند که رعایت پوشش در خانه هیچ لزومی ندارد و می‌توانند هر نوع لباسی که دوست دارند؛ استفاده کنند. این موضوع که شما قصد دارید تا در خانه راحت باشید؛ تا حد زیادی قبول است. اما تربیت فرزند از نظر شما مهم تر نیست؟ اینکه بیش از حد در حضور فرزندان راحت باشید؛ قابل هضم نیست.

برخی از والدین هم اعتقاد دارند که باید راحت ترین پوشش را در خانه داشته باشند تا به اصطلاح کودک چشم و دل سیر تربیت کنند. اما این تصور اشتباه است و توصیه می‌شود که لباس مناسب و در حد سن او بپوشید. نه لباس های به شدت باز و نه لباس های خیلی پوشیده پیشنهاد نمی‌شود. بر اساس شرایط سنی فرزند و جنسیت او، بهترین لباس ها را بپوشید. در این مقاله تمامی جوانب پوشش والدین در حضور فرزندان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

کودکان از پوشش والدین تقلید می‌کنند

چرا پوشش والدین در حضور فرزندان مهم است؟ زیرا کودکان از پدر و مادر خود تقلید می‌کنند و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند. این ویژگی ها در همه خانواده ها قابل مشاهده است که کودک بر اساس پوشش والدین، لباس می‌پوشد. اغلب پسران از پدر خود تقلید می‌کنند و دختران از مادرشان الگوبرداری می‌کنند. به همین دلیل باید برخی از خط قرمز ها رعایت شود تا فرزندان نیز از رفتار های پر خطر اجتناب کنند. در ادامه افراط پوشش والدین در حضور فرزند را توضیح داده ایم.

✨ زیاده روی والدین در پوشش لباس

اگر والیدن روش های تربیتی بسیار سختی را برای فرزند در نظر بگیرند؛ سوالات مبهمی برای فرزند شکل می‌گیرد. این وضعیت در رابطه با پوشش والدین در حضور فرزندان نیز اهمیت دارد. اگر نحوه پوشش والدین به صورت آزاد افراطی باشد؛ فرزندان بیشتر کنجکاو می‌شوند. در واقع سوالات زیادی در ذهن آنها تشکیل می‌شود که قسمت های مختلف بدن چیست و چه فرقی با جنسیت دیگر دارد. عده ای از کودکان به راحتی از والدین سوال می‌پرسند اما تعداد دیگری از پرسیدن سوال خجالت می‌کشند. در واقع همین موضوع باعث می‌شود که پاسخ شفافی به کودک صورت نگیرد و به عنوان فردی دروغگو شناسایی شوید.

✨ پوشش شدید و محکم والدین

پوشش والدین در حضور فرزندان اگر به صورت پوشش سفت و محکم باشد؛ باز هم باعث آسیب های فراوان کودک می‌شود. اگر والدین دائم پوشش سختی در کنار فرزندان داشته باشند؛ این سوال برای آنها پیش می‌آید که چرا دیگران به اندازه والدین پوشیده نیستند. مگر چه چیزی در اندام ها وجود دارد که باعث پوشیدگی شدید می‌شود؟ معمولا والدین نیز در این زمینه به توضیحات مبهمی روی می‌آورند که کودک را سردرگم تر می‌کند.

نتیجه گیری: با توضیحاتی که در این بخش مقاله داده شد؛ پوشش خیلی باز و خیلی پوشیده اصلا مناسب نیست. شما به عنوان والد باید احساس راحتی داشته باشید و در کنار آن پوشش خیلی بازی هم نداشته باشید. بهتر است که بر اساس عرف این پوشش را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

نکات کلیدی پوشش والدین در حضور فرزندان

 

برای پوشش والدین در حضور فرزندان باید به برخی از نکات کلیدی اشاره کرد. بسیاری از والدین از این نکات اطلاعی ندارند و همین موضوع باعث تربیت اشتباه می‌شود. در این بخش مقاله به این نکات اشاره کرده ایم.

❌ افراط و تفریط در پوشش باعث کنجکاوی ذهنی کودک می‌شود. همین موضوع کودک را به سوی آگاهی از مسائل جنسی سوق می‌دهد. در نهایت کودک در سن کم موضوع تفاوت جنسیت مرد و زن را متوجه می‌شود که منجلب به بلوغ زودرس می‌شود.

❌همان اندازه که ماهواره، فضای مجازی و فیلم های مستهجن در بلوغ جنسی کودک اثر گذار است، پوشش باز و عریان پدر و مادر نیز به میزان مشخصی مخرب خواهد بود. و با گذشت زمان بلوغ زودرس فرزند را متوجه خواهید شد.

❌ پدر و مادر باید برای تعویض لباس از اتاق مجزا استفاده کنند. در واقع با حفظ حریم خصوصی این موضوع را به فرزندان خود آموزش خواهید داد که اندام های خصوصی را کسی نباید ببیند و قسمت های مختلف بدن، شخصی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نامگذاری اندام جنسی کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ پوشش والدین در حضور فرزندان باید حد وسط داشته باشد. افراط و تفریط در این زمینه به کودک آسیب های شدیدی وارد می‌کند و همین موضوع باعث بلوغ زودرس کودک می‌شود. شما به عنوان والدین وظیفه دارید که تربیت جنسی و اخلاقی منتاسبی برای کودک در نظر بگیرید تا در زمینه های مختلف مهارت های لازم را کسب کند. اگر در این زمینه آگاهی کامل ندارید؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در حوزه کودک راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشش والدین در حضور فرزندان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

قرص تاخیری مورد استفاده خیلی از مردان قرار میگیرد. آن ها به دنبال راهی برای بالا بردن کیفیت رابطه زناشویی شان هستند. هر چند این دارو در کوتاه مدت تاثیرات مثبتی ایجاد می‌کند؛ اما برای طولانی مدت روش مناسبی نبوده و منجر به اعتیاد و بدتر شدن قدرت جنسی آقایان می‌شود. با دوزهای مشخص این دارو در بازه زمانی تعریف شده می توان از فواید دارو بهره برد. در این خصوص متخصصان جنسی شما را راهنمایی می کنند تا بتوانید علاوه بر تنظیم دوز دارو، روش های غیردارویی را برای غلبه بر زودانزالی به کار ببرید. بنابراین حتما برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  قرص تاخیری

قرص تاخیری

قرص تاخیری انواع مختلفی داشته و همچنین با شکل های و ترکیبات گوناگونی در بازار موجود هستند. اما بسیاری از آنان از استاندارهای لازم برخوردار نبوده مو یا حتی غیرقانونی هستند. به همین دلیل افراد باید قبل از هر اقدامی برای درمان مشکلات جنسی خود از متخصص کمک گرفته و همچنین از روش های مطمئن استفاده کنند. هر یک از قرص های تاخیری عوارض خود را داشته، اما معمولا به یک شکل عمل می‌کنند.

از طرفی محصولات دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. افراد می‌توانند بسته به شرایط خود از آنها استفاده کرده و مشکل خود را برطرف نمایند. البته بهتر است به جای اقدامات خودسرانه، حتی برای مصرف این قرص ها نیز از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع از راه های افزایش زمان انزال در مردان کلیک کنید.

مکانیسم اثر قرص تاخیری

معمولا قرص تاخیری به دو شکل عمل می‌کند. گروهی از آنها بازجذب سروتونین انجام داده و مهارکننده فسفودی استر هستند و برخی دیگر به شکل های دیگری عمل می‌کنند. برای مثال بی حس کنندگی و یا حفظ نعوض نیز از دیگر سازوکارهای قرص های تاخیری است. در واقع این داروها ارگاسم را به تعویق انداخته و منجر به طولانی تر شدن رابطه جنسی می‌گردند.

بهترین زمان مصرف قرص تاخیری

با اینکه قرص تاخیری در بیشتر موارد قبل از رابطه جنسی مصرف می‌شود؛ اما زمان مصرف آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع اگر همزمان با شروع رابطه جنسی این قرص مصرف شود؛ احتمالا تاثیر چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل بهترین زمان برای مصرف این قرص، یک تا سه ساعت قبل از شروع رابطه جنسی است. البته این زمان به نوع قرص نیز بستگی دارد.

انواع قرص تاخیری

 

انواع مختلف قرص تاخیری در بازار موجود بوده و افراد حتی بدون تجویز پزشک نیز می‌توانند از آنها مصرف کنند. اما بهتر است قبل از هرچیز در مورد این محصولات اطلاعات لازم را کسب کرده و با توجه به آن خرید کنند. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

✨پاروکستین

پاروکستین علاوه بر قرص تاخیری ، یک داروی ضدافسردگی نیز محسوب می‌شود. در واقع برای درمان بسیاری از اختلالات روانی نیز کاربرد داشته و البته تنها با نسخه پزشک می‌توان آن را خریداری نمود. بهتر است در مورد دوز مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف، با پزشک خود مشورت نمایید.

✨داپیکو یا داپوکستین

این قرص تاخیری مدت زمان حفظ نعوظ را به شکل قابل توجهی افزایش داده  و با از مهارکننده های بازجذب سروتونین است. به دلیل عوارض جانبی که این دارو برای افراد ایجاد می‌کند؛ بهتر است زیر نظر متخصص از آن استفاده نمود.

✨ارکتو

ارکتو قرص تاخیری حاوی سیلدنافیل است. این دارو نیز بیشتر بر مدت زمان نعوظ تاثیر گذار بوده و با همین مکانیسم، بر زودانزالی نیز تاثیر می‌گذارد.

✨دایان مکث

دایان مکث از قرص تاخیری گیاهی و خارجی محسوب می‌شود. این دسته از قرص ها با اینکه گیاهی هستند؛ اما عوارضی نیز برای بدن ایجاد می‌کنند و مصرف آنها با مشکلاتی همراه است.

✨وگادول

وگادول علاوه بر قرص تاخیری یک داروی مسکن ضدالتهاب است. این دارو نیز معمولا گیاهی محسوب شده اما حاوی سیلدنافیل و ترامادول است. به دلیل ترکیبات موجود در این قرص، افراد بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت نمایند.

✨ویاگرا

یکی از داروهای اصلی برای درمان نعوظ، ویاگرا است. این دارو بسیار شناخته شده است و بسیاری از مردان از آن استفاده می‌کنند. این قرص تاخیری، نام های مختلفی داشته و همچنین برای مشکلات جنسی مختلفی کاربرد دارد.

✨جیسینگ

قرص تاخیری جیسنیگ نیز بسیار پرمصرف بوده و از طریق اثرگذاری بر سیگنال های عصبی بر میل جنسی و همچنین عملکرد جنسی آنها تاثیر می‌گذارد. از طرفی حرکات اسپرم نیز با مصرف این دارو سریعتر می‌شود.

✨کینگ دول

قرص تاخیری کینگ دول نیز گیاهی محسوب شده اما ترکیبات شیمیایی نیز دارد. این دارو جزو انواع قوی و تاثیرگذار قرص تاخیری است.

✨قرص تاخیری پروانه ای

قرص تاخیری پروانه ای نیز از انواع قرص های فوری محسوب می‌شود که در ترکیبات آن نیز سلدنافیل و ترامادول وجود دارد. در واقع این قرص تا 50 دقیقه انزال را به تعویق انداخته و رابطه جنسی را طولانی تر می‌کند.

✨قرص مکس من

قرص مکس من علاوه بر به تاخیر انداختن انزال، منجر به افزایش سایز آلت تناسلی نیز می‌گردد. در واقع بر نعوظ نیز موثر بوده حتی یکی از معایب آن محسوب می‌شود. یکی دیگر از مشکلات ناشی از استفاده از این دارو سردرد است.

روش های جایگزین استفاده از قرص تاخیری

بهتر است افراد به جای استفاده از قرص تاخیری از روش های دیگری در طولانی مدت استفاده نمایند. چرا که دارو ها تنها برای مدتی موثر بوده و با گذشت زمان بدن نسبت به آنها مقاوم می‌شود. برخی از این روش ها شامل موارد زیر می‌شوند.

کاندوم و اسپری تاخیری : همانطور که گفته شد؛ کاندوم و اسپری های تاخیری نیز هم برای مردان و هم برای زنان وجود دارند که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند.

ورزش کگل: یکی از موثرترین راه ها برای درمان زودانزالی، ورزش کردن مخصوصا ورزش کگل است. این ورزش عضلات لگن را تقویت کرده و از همین رو مشکل انزال برطرف می‌شود.

تغذیه مناسب: تغذیه در فرایند انزال افراد بسیار موثر است. بهتر است افراد رژیم غذایی سالمی متعادلی داشته و همچنین از متخصص نیز کمک بگیرند.

مزایا و معایب استفاده از قرص تاخیری

 

با اینکه استفاده از قرص تاخیری تا حد زیادی مدت زمان رابطه جنسی را افزایش داده و همچنین در کیفیت آن افزایش می‌دهد؛ اما عوارضی نیز دارد. چرا که بعد از مدتی مشکل زودانزالی شدید تر از قبل شده و بدن افراد نیز نسبت به این داروها واکنش نشان نمی‌دهد. از این رو افراد باید با در نظر گرفتن این موارد از این دارو ها استفاده نمایند.

سخن پایانی

با توجه به شرایط استفاده از داروی تاخیری، افراد باید قبل از مصرف آنها اطلاعات لازم را در این مورد کسب کرده و همچنین از متخصص نیز در این مورد کمک بگیرند. از طرفی علاوه بر استفاده از قرص، از روش های طبیعی نیز استفاده کرده و در کنارهم این روش ها را ادامه دهند. مشاور جنسی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شده و به افراد کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newmiiind

بیرون بردن نوزاد در زمستان یا قبل از چهل روزگی برای والدین نگرانی زیادی ایجاد می‌کند. طبیعی است که کودک تازه متولد شده هنوز توانایی مراقبت از خود را نداشته و به همین دلیل در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر است. اما نمی‌توان برای مدت زمان طولانی نوزاد را در خانه نگه داشت. والدین باید نوزاد خود را با شرایط بیرون از خانه آشنا کرده و با انجام اقدامات لازم اینکار را انجام دهند. با اینکه احتمالا حضور نوزاد بیرون از خانه شرایط سختی را برای خانواده ایجاد می‌کند؛ اما به طور کلی اینکار اجتناب ناپذیر بوده و همچنین والدین نیز باید آمادگی لازم را در این مورد داشته باشند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیرون بردن نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  بیرون بردن نوزاد در زمستان

بیرون بردن نوزاد

در این مورد تصورات مختلف و گاها غلطی وجود دارد. با اینکه نوزاد آسیب پذیر است و به راحتی مریض می‌شود. اما نمی‌توان به این دلیل او و مادر را هفته ها در خانه حبس کرد. در برخی موارد حتی اگر والدین آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند و نکات مربوطه را رعایت کنند؛ هوای تازه هم برای مادر و هم برای فرزند بسیار مفید است. بهتر است در روزهای اول برای بیرون بردن نوزاد به جاهای دوری نرفته و همواره مراقب باشید. و یا حتی برای مدت زمان طولانی بیرون از خانه نمانید.

اما بعد از مدتی این شرایط را طولانی تر کرده تا بدن نوزاد به شرایط بیرون از خانه بیشتر عادت کند. فراموش نکنید که مواجه کردن نوزاد با دنیای بیرون به معنی رها کردن به حال خود و اهمیت دادن به او نیست. بلکه در این شرایط مادر باید همواره از کودک خود مراقبت کند. برای آشنایی بیشتر با انواع ترفند بچه داری کلیک کنید.

اقدامات لازم در جهت بیرون بردن نوزاد

 

در مورد بیرون بردن نوزاد؛ نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می‌تواند خطرات را تا حد زیادی کاهش داد و همچنین امنیت نوزاد را تضمین کرد. در این قسمت به توضیح این موارد می‌پردازیم.

◀داشتن لباس مناسب

در قدم اول، برای بیرون بردن نوزاد مادر باید لباس مناسبی را به فرزند خود بپوشاند. این لباس باید با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین نور و آلودگی محیط و موارد دیگر، انتخاب شود. نوزاد نباید بیشتر و یا کمتر از حد لباس بپوشد. چرا که در هر دو صورت بیمار شده و یا دچار کلافگی می‌گردد. همچنین بهتر است همواره لباس های اضافی نیز با خود همراه داشته باشید.

◀توجه کردن به دمای هوا

قبل از بیرون بردن نوزاد، دمای هوا را چک کرده و با توجه به آن وسایل مورد نیاز را جمع آوری کنید. و یا حتی تصمیم به بیرون رفتن بگیرید. از طرفی دمای بدن کودک خود را نیز به طور مرتب اندازه گیری کنید. این موضوع می‌تواند هم برای انتخاب لباس و هم اطلاع از بیماری های کودک مناسب باشد.

◀پیشگیری از بیماری ها

در مورد بیرون بردن نوزاد، نمی‌توان تا حد زیادی از بیماری ها جلوگیری نمود. اما به طور کلی با انجام برخی از اقدامات این موضوع به حداقل می‌رسد. بهتر است در فضای بیرون اجازه ندهید که کودک با افراد غریبه و یا حیوانات تماس داشته و یا در آغوش گرفته شود. دست های او را با دستمال مربوط تمیز کرده و به محض رسیدن به خانه دست های او را بشویید. چرا که کودکان عادت دارند که دست های خود را در دهان برده و یا به چشم ها می‌زنند. برای اطلاع از پیامدهای دست خوردن نوزاد کلیک نمایید.

◀محافظت در برابر نور خورشید

یکی دیگر از خطرات احتمالی بیرون بردن نوزاد، نور خورشید مخصوصا در روزهای گرم تابستانی است. چرا که پوست نوزادان بسیار لطیف و حساسیت پذیر بوده و به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌گردد. برای جلوگیری از این موضوع سر و دست های او را پوشانده و یا حتی از کرم های ضدآفتاب مخصوصا کودکان استفاده نمایید. فراموش نکنید که دمای بدن او را نیز متعادل نگه دارید.

◀دوری از آلودگی ها

معولا هوای شهرهای بزرگ در بیشتر مواقع آلوده است. بهتر است برای بیرون بردن نوزاد در این شرایط حتما از وسایل نقلیه استفاده کرده او را در فضای باز قرار ندهید. همچنین بهتر است برای حضور در مکان هایی که دارای دود و یا ترفیک سنگین هستند؛ کودک را به همراه خود نبرید. این موضوع در مورد حشرات نیز وجود دارد.

◀همراه داشتن لوازم ضروری

با بیرون بردن نوزاد باید وسایلی را نیز با خود به همراه داشته باشید. برای مثال حتما لباس اضافه، دستمال کاغذی، آب، پوشک، کمی خوراکی و حتی اسباب بازی کوچکی در این شرایط به کار خواهند آمد. معمولا افرادی که به تازگی بچه دار شده اند؛ ساک و یا کیف کوچکی دارند که برای همین شرایط است.

◀عدم بردن نوزاد به مکان ها شلوغ

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد بیرون بردن نوزاد رعایت فرمایید؛ پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پر سر و صدا است. در چنین شرایطی گوش کودک آسیب دیده و همچنین هیجانی شده و واکنش های مختلفی از خود بروز می‌دهد. به همین دلیل بهتر است از حضور در مکان هایی مانند کنسرت، مهمانی های بزرگ و… با وجود نوزاد، پرهیز کنید.

◀توجه به خلق وخوی نوزاد

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد بیرون بردن نوزاد رعایت کنید؛ توجه به خلق و خوی او هنگام بیرون بردن است. برای مثال اگر فرزند شما خسته و ناراحت به نظر می‌رسد؛ بهتر است او را بیرون از خانه نبرید. یا اگر نشانه های بیماری را در او مشاهده می‌کنید؛ نیز باید در خانه بمانید.

زمان مناسب برای بیرون بردن نوزاد

از طرفی برای بیرون بردن نوزاد، باید به زمان آن نیز توجه داشت. از زمان تولد نوزاد، بیرون بردن او مانعی ندارد. اما بهتر است در این مورد آمادگی لازم را کسب کرده و همچنین از سلامت کامل نوزاد نیز اطمینان حاصل کنید. از طرفی واکسن های مختلف را برای تقویت سیستم ایمنی او زده و سپس او را بیرون ببرید. متخصصین معتقدند که با انجام اقدامات لازم، نیازی به صبر کردن تا دوماهگی وجود ندارد.

بیرون بردن نوزاد در فصول شیوع سرماخوردگی

 

در فصول سرد سال معمولا به دلیل اینکه افراد زیاد از خانه خارج نمی‌شوند؛ شاید دچار کلافگی و ناراحتی شوند. در این شرایط بیرون بردن نوزاد و حضور در هوای آزاد، اشکالی ندارد. اما بهتر است فرزند خود را در مکان های عمومی شلوغ نبرید؛ چرا که در این زمان افراد زیادی مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بوده و بسیار احتمال دارد که کودک نیز مبتلا گردد.

سخن پایانی

در نهایت اینکه هرگز خود و فرزندتان را از حضور در هوای آزاد محدود نکرده و به دلیل وجود نوزاد مدت زمان طولانی در خانه نمانید. یلکه با رعایت نکات مربوطه سلامت او را تضمین کرده و حتی در صورت لزوم از متخصص کودک نیز کمک بگیرید. همچنین از شرایط سلامتی فرزند خود اطمینان حاصل کرده و با خیال راحت در بیرون از خانه حاضر شوید. از طرفی در اینکار زیاده روی نیز نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیرون بردن نوزاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 | نظرات ()